Monica

Monica Falck

Fractielid

Monica Falck is van 1967, heeft vier kinderen een partner, honden, katten en een huis varkentje. Ze komt uit Amsterdam, maar woont sinds 1998 naar volle tevredenheid in Soest.

Al sinds haar kindertijd komt ze op voor de zwakkere in de samenleving, de dieren en de natuur. Na jarenlang gewerkt te hebben als personeelsfunctionaris, en in jeugdzorg en welzijn heeft ze nu Stichting Meewerken in Eemland en Omstreken. Een leer-werkbedrijf voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Daarnaast ondersteund ze iemand als Maatje.

Aan de GroenLinks Academie heeft ze de Zin in GroenLinks opleiding en de raadsleden training gevolgd. Bij GroenLinks vindt ze de open dialoog, de vrijzinnigheid, en het open staan voor anderen, belangrijk. Ook het niet opkomen voor het eigen, maar juist voor het algemeen belang spreekt haar bij GroenLinks aan. Het zoeken naar samenwerking en kennis opdoen binnen de partij, lokaal, provinciaal, nationaal en Europees vindt ze heel stimulerend.

Speerpunten: kijken naar waarden, en dat is veel meer dan geld, de overheid moet ondersteunend en faciliterend  zijn voor de inwoners. De bureaucratie, kastje en muur, dienen teruggedrongen te worden. De zwakkeren in de samenleving moeten altijd kunnen terugvallen op een vangnet van de overheid.

Portefeuille(s)

Monica heeft de volgende zaken in haar portefeuille:

• Sociaal domein - decentralisaties
  • Onderwijs en opvang