Rosan Coppes

Fractievoorzitter

"Ik ben er van overtuigd geraakt dat 'de gemeente' niet wordt gemaakt door het gemeentebestuur maar vooral door de mensen die er wonen, werken en voor elkaar en hun omgeving zorgen. Het mooie van actief zijn in de lokale politiek zit vooral in het ontmoeten van talloze inwoners van allerlei pluimage en deelgenoot te worden van hun drijfveren en activiteiten".

Rosan is uit 1966 en komt uit een politiek nest. Haar vader zat voor de PPR in de Tweede Kamer en haar grootvader in de gemeenteraad van Enschede. "Eerlijk delen, voor alle kinderen een goede en veilige jeugd, de zorg voor het milieu en de natuur en het belang van kunst en cultuur zijn maatschappelijke idealen waar ik mee ben opgevoed en die altijd bij me zijn gebleven". Rosan heeft een sterke motivatie om drijfveren en belangen van mensen zichtbaar te maken en bij elkaar te brengen en wordt getypeerd als empathisch en kritisch tegelijk: ‘zakelijk met gevoel’.

Ze heeft twee (bijna) volwassen dochters en woont nu ruim twintig jaar met twee poezen, twee schapen en een wisselend aantal kippen op een voormalige boerderij aan de Birkstraat. Ze is fractievoorzitter van GroenLinks in de gemeenteraad en was daarvoor vier jaar wethouder. Rosan is verder actief als zelfstandig onderzoeker/adviseur, redacteur en cultureel bestuurder.