Tijdens de druk bezochte en gezellige nieuwjaarsreceptie van GroenLinks Soest is de Gouden Oliebol 2012 naar het team dat de schoolsportdagen organiseert. Genomineerd waren dit keer de historische vereniging Soesterberg, de heer Meerts,de 40 jarige VAC en de organisatoren van de schoolsportdagen.

Alle genomineerden waren aanwezig en na de opening en een column van Ans Mann werden de genomineerden aangekondigd door Rosan Coppes en geïnterviewd door Ans Mann. Dit leverde enthousiaste verhalen op waarbij een ding duidelijk was, de genomineerden haalde voldoening uit hun vrijwilligers werk. Rond vier uur kon worden over gegaan tot bekendmaking van de winnaar. Hiervoor kwam naast wethouder Rosan Coppes ook wethouder Jannelies van Berkel naar voren, wat natuurlijk al een tipje van de sluier oplichtte. Het team dat de schoolsportdagen organiseert nam de Gouden Oliebol juichend in ontvangst uit handen van Rosan Coppes.
Jannelies van Berkel sprak als wethouder sport en onderwijs haar waardering uit voor deze groep enthousiaste oliebollen.
Na het officiële gedeelte was er gelegenheid voor een hapje en een drankje en het feliciteren van de winnaars. Ook leden van het bestuur van AV Peijnenburg waren gekomen en waren trots op hun vrijwilligers. Het was nog lang gezellig in Artishock.